پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر 2 محوطه‌ی تاریخی و طبیعی دیگر ثبت جهانی یونسکو شدند

خبر

2 محوطه‌ی تاریخی و طبیعی دیگر ثبت جهانی یونسکو شدند

کمیتهٔ میراث جهانی سازمان یونسکو یک محوطه تاریخی و یک محوطه طبیعی دیگر را ثبت جهانی کرد.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Grailify - nike roshe run gpx premium sz 13 girls High OG Ochreous Chill UNC - nike sb gato white gold black women youtube 2016

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمیته‌ی میراث جهانی سازمان یونسکو در جریان برگزاری سی‌وششمین اجلاس این سازمان در سن‌پترزبورگ روسیه، یک محوطه تاریخی و یک محوطه طبیعی دیگر را با ثبت در فهرست میراث جهانی این سازمان جهانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، در جریان این اجلاس، محوطه‌ی طبیعی مجموعه دریاچه‌های «یونییانگا» در کشور چاد و محوطه تاریخی «کاتالهایوک» در کشور ترکیه به فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو اضافه شدند.

مجموعه دریاچه‌های یونییانگا در چاد شامل 18 دریاچه در قلب صحرای مشهور «ساهارا» است که مایه‌ی حیات ساکنان محلی و محل زندگی گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری و همچنین میکرو ارگانیزم‌ها است.

محوطه تاریخی «کاتالهایوک» در ترکیه نیز که به عصر سنگ تعلق دارد، قدمتی 9400 ساله داشته و شامل دو تپه تاریخی است که که در آن می‌توان آثاری از 18 دوره تغییرات جوی، صدها خانه و هزاران سنگ‌نگاره را مشاهده کرد.

ثبت محوطه‌ی طبیعی مجموعه دریاچه‌های «یونییانگا» در چاد و محوطه تاریخی «کاتالهایوک» در کشور ترکیه در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو در شرایطی صورت گرفت که قبل از این نیز چشم‌انداز زیبای ریودوژانیرو در برزیل، «تاسیسات پرورش مروارید» در بحرین، محوطه تاریخی «ژاندایو» در چین‌، چشم‌انداز طبیعی «باسساری» در سنگال، شهر تاریخی «گرند باسام» در ساحل عاج، «گنبد قابوس» و «مسجد جامع اصفهان» در ایران، دره‌ی تاریخی «لنگ‌گونگ» در مالزی، چشم‌انداز زیبای «گرند پری» در کانادا، محوطه تاریخی «آلمادن و ایدریجا» مشترک بین دو کشور اسلوونی و اسپانیا، خانه اپرای «بایریوس» در آلمان، شهر تاریخی «الواس» در پرتغال و مجموعه معادن تاریخی «نرد-پاس دی کالایس» در فرانسه در فهرست میراث جهانی این سازمان جای گرفته‌اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید