جمعه, 14ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر محبت مادرانه کودکان را باهوش می‌کند

خبر

محبت مادرانه کودکان را باهوش می‌کند

محبت و توجه مادرانه هزار حسن دارد و باید به این هزار حسن، یک حسن دیگر را هم اضافه کنید و آن باهوش‌تر شدن کودکانی است که مادرانشان به آنها توجه دارند.

shock drop air force 1 full uv reactive | Women's shoes - chandal adidas negro redecilla black hair line - ropa deportiva adidas peru en vivo gratis internet , High boots and others - Trekker boots - DialadogwashShops

برگرفته از روزنامه اطلاعات

محبت و توجه مادرانه هزار حسن دارد و باید به این هزار حسن، یک حسن دیگر را هم اضافه کنید و آن باهوش‌تر شدن کودکانی است که مادرانشان به آنها توجه دارند. توجه به معنی مثبت آن یعنی تشویق، عشق و حمایت. چون تحقیقات نشان می‌دهد حجم منطقه هیپوکامپ مغز کودکان برخوردار از مهر و محبت مادر قبل از ورود به مدرسه، بزرگتر است. این منطقه مسئول یادگیری، حافظه و تحمل فشارها هنگام ورود کودکان به مدرسه است.

این اولین تحقیقاتی است که از ارتباط بین توجه و اهتمام مادر به کودک در مراحل اولیه طفولیت و رشد ساختاری منطقه‌ای اصلی در مغز سخن می‌گوید و دلیلی قوی است که نشان می‌دهد در مراحل اولیه طفولیت باید به بچه‌ها توجه داشت تا رشد عقلی سالمی داشته باشند.محققان در جریان این تحقیقات کودکان 3 تا 6 سال به همراه مادرانشان را مورد بررسی رفتاری قرار دادند. آنها از مغز کودکان یک تا 7ساله هم MRI گرفتند و روشن شد حجم منطقه هیپوکامپ کودکان برخوردار از مهر و محبت و توجه مادری نسبت به کودکانی که از مهر و محبت کمتری برخوردارند، 10 درصد بزرگتر است. این تحقیقات نشان می‌دهد که جنبه‌های محیط روانی و اجتماعی کودک می‌تواند بر ساختار مغز او تاثیر بگذارد. رابرت مایرز استادیار روانشناسی و علوم رفتاری دانشگاه کالیفرنیا توصیه می‌کند که مادران به خود سخت نگیرند زیرا از دست دادن صبر و حوصله و فریاد زدن بر سر کودکان به این معنا خواهد بود که آنها رابطه خوب خود با فرزند را از دست خواهند داد و باعث کوچک شدن منطقه هیپوکامپ مغز آنها خواهند شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید