پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر کوهنویسان «صعودقلم» این بار در مهاباد گردهم می‌آیند

خبر

کوهنویسان «صعودقلم» این بار در مهاباد گردهم می‌آیند

حسین زندی

َکوهنویسان «صعودقلم» این بار در مهاباد گردهم می‌آیند

هفتمین برنامۀ سالانۀ صعودقلم به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزارمی‌شود. صعود قلم عنوان گروهی از کوهنوردان تارنگار نویس است که هرسال در یکی از استان‌ها ودر یکی از کوه‌های کشور گردهم می‌آیند تا تجربه های یکسالۀ خود را با هم قلمان تقسیم کنند.

امسال نیز این برنامه به مدت سه روز  با اجرای برنامه‌های گوناگون از شهر مهاباد آغاز ودرطبیعت زیبای شهرهای پیرانشهر وسردشت ادامه خواهد یافت.

به گفته فرید صدقی عضو هیئت اجرایی گروه ومیزبان برنامه بیش از یکصد تن از کوهنویسان سراسر کشور دراین صعود شرکت دارند.

وی افزود: برنامه امسال بیشتر رویکرد زیست محیطی دارد همچنین توجه به میراث باستانی از اهداف برنامه امسال است.

صدقی در پاسخ به این پرسش که علت انتخاب آبشار و جنگل خرپاپ گفت: مسئلۀ حفاظت از جنگل‌ها و آبها در کشور بسیار مهم است و متاسفانه کمتر بدان توجه می‌شود. و خواست ما  آشنایی و توجه به جنگل‌ها و آبشارهای کشور است.

فرید صدقی افزود: از آنجا که ارتباط کوهنویسان در طول سال به صورت مجازی است و یک بار در سال این صعود گروهی اجرا می‌شود، می‌توان گفت این برنامه فرصت دیدار دوستان را بوجود می‌آورد و دوستی‌ها از حالت مجازی خارج می‌شود، در واقع تکیه ما در این برنامه بر دیداردوستان است.

صعود قلم استان آذربایجان غربی با میزبانی وحمایت جمعی از نهادهای مدنی شهرمهاباد،هیئت کوهنوردی مهاباد، کانون کوهنوردان اوراز مهاباد، هیئت کوهنوردی پیرانشهر، انجمن کوهنوردان مهاباد اجرا می‌شود واز روز پنج شنبه یازدهم خردادماه 1391 درشهر مهاباد آغاز و در روزهای دوازدهم وسیزدهم خرداد در شهرهای پیرانشهر و طبیعت زیبای سردشت اجرا خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید