پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر آوای پهلوانی در کویت

خبر

آوای پهلوانی در کویت

ضرب و زنگ زورخانه این بار آغازگر نخستین هفته فرهنگی ایران در کویت شد.

شامگاه یک‌شنبه 17 اردیبهشت ماه 1391، تالار دسمه میزبان شیفتگان هنر ایران بود که با آوای پهلوانی و اجرای باستانی‌کاران، شورانگیزی حماسه‌های ایرانی را تجربه می‌کردند.

آیین گشایش هفته فرهنگی ایران در کویت با گردهمایی بزرگ اهالی فرهنگ و هنر دو کشور و همراهی شماری از سفیران و سران سیاسی کشورهای گوناگون در حالی رقم خورد که ورزشکاران استان فارس به عنوان قهرمان اول کشور در میان نامداران فرهنگ و هنر ایران خوش درخشیدند.

اجرای فشرده و کوتاه ورزشکاران زورخانه در این شب با اقبال فراوان مخاطبان روبرو شد به گونه‌ای که بارها مورد تشویق حاضران قرار گرفت. طنین‌انداز شدن هم‌خوانی سه مرشد حتی برای بسیاری از ایرانیان نیز رنگ و بوی تازه‌ای داشت. اهدای نماد ورزش پهلوانی به دو مقام بلند پایه ایرانی و کویتی هم بخش پایانی این برنامه بود
نماد پهلوانی یادگاری فرهنگی در بر دارنده همه عناصر اصلی ورزش هم‌چون سردم، ضرب و زنگ، میل و کباده است که به نشان قدردانی از سوی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای به خادمان این ورزش پیشکش می‌شود.

میثم موحدفرد، رییس کمیته بین‌الملل فدراسیون و محمد حسین غرقی، مربی تیم قهرمان کشور به ترتیب دو نماد را به محمدباقر خرمشاد، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و علی یوحه، دبیرکل شورای ملی فرهنگ، هنر و ادب کویت تقدیم نمودند.

گفتنی است است بسته به خواست و علاقه بسیار مخاطبان در ادامه روزهای هفته فرهنگی و تا پایان آن در 22 اردیبهشت ماه امسال، پنج برنامه دیگر هم ویژه ورزش زورخانه‌ای ترتیب یافته است:
تالار دسمه؛ سه‌شنبه 19 اردیبهشت؛ ساعت 19   
مدرسه ایرانیان کویت؛ چهارشنبه 20 اردیبهشت؛ ساعت 8    
سوق مبارکیه؛ چهارشنبه 20 اردیبهشت؛ ساعت 19    
سوق شرق؛ پنج‌شنبه 21 اردیبهشت، ساعت 20     
تالار دسمه (آیین پایانی)؛ جمعه 22 اردیبهشت؛ ساعت 19

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه