پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر آئین یادبود كشتار ارامنه در تهران برگزار شد

خبر

آئین یادبود كشتار ارامنه در تهران برگزار شد

آئین یادبود یكصدویكمین سالگرد كشتارارامنه توسط دولت عثمانی(سال1915 میلادی) روز یكشنبه با حضور جمع زیادی از ارامنه تهران دركلیسای سركیس مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آئین با حضوركارن خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال كشور درمجلس شورای اسلامی، اسقف اعظم سیبوه سركیسیان خلیفه ارامنه تهران وجمع كثیری ازارامنه در كلیسای سركیس واقع در خیابان كریمخان زند برگزار شد.

خلیفه ارامنه تهران درجمع شركت كنندگان این آیین كه تعداد آنها به بیش از 500 نفر می رسید، گفت: امروز همگی ما دراین كلیسا جمع شده ایم تا یاد و خاطره 1.5 میلیون قربانی نسل كشی ارامنه را زنده نگه داشته و دربرابر آنها سرتعظیم فرود آوریم.

اسقف اعظم سیبوه سركیسیان با بیان اینكه تعالیم مسیحیت به ما آموخته كه همواره در برابر ناملایمات و دشواری ها مقاومت كنیم افزود: اگرچه در طول تاریخ رنج ها و محنت های بسیاری را تحمل كرده ایم ، اما این موضوع موجب تقویت ایمان و باورهای ما شده است.
وی ادامه داد: ما در این مكان جمع شده ایم تا گواهی كنیم كه خون ریخته شده 1.5 میلیون ارمنی، راهگشای مسیر ارامنه است.

نماینده ارامنه تهران و شمال كشور در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین ضمن محكوم كردن اقدامات دولت عثمانی در كشتار بی رحمانه ارامنه در24 آوریل سال 1915 میلادی گفت: برخی می گویند كه گذشت 100 سال از وقوع نسل كشی ارمنی ها آن را مشمول مرور زمان و كهنگی می كند اما این تفكر كاملا اشتباه است.

كارن خانلری تصریح كرد: ایران در زمره اندك كشورهای منطقه و جهان است كه در آن هیچ گروهی تحت كشتار و یا تعدی دیگری قرار نگرفته است.

نماینده ارامنه تهران و شمال كشور درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: سنن بجا مانده از ایران باستان و منش های برخاسته از آموزه های دینی و مذهبی چنان شرایط فرهنگی و اجتماعی را درایران رقم زده كه گروه های دینی گوناگون قرن ها تحت آن با صلح و آرامش زیسته اند.
درپایان این آئین بیانه ای نیز درمحكومیت كشتار نسلی كشی ارامنه توسط دولت عثمانی در سال 1915 میلادی قرائت شد.

دراین بیانیه از دولت تركیه درخواست شده تا مسئولیت كشتار ارامنه را برعهده بگیرد.
ارامنه شركت كنندگان دراین آیین همچنین شعارهای علیه رژیم غاصب صهیونیستی سرداده و اقدامات مداخله جویانه آن را عامل ایجاد بی ثباتی در منطقه عنوان كردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید