جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر 6 تا 7 سالگی، دوران طلایی درمان تنبلی چشم

خبر

6 تا 7 سالگی، دوران طلایی درمان تنبلی چشم

دوران طلایی درمان تنبلی چشم 6 - 7 سال اول زندگی است و البته هر چه در سنین پایین تر درمان شروع شود. نتیجه مطلوب تر خواهد بود و دوران طلایی درمان انحراف چشم در کودکان 2 سال اول زندگی است.

shock drop air force 1 full uv reactive | nike runners men white hair girls anime characters Retro High OG Patent 'UNC Blue Chill' (W) , BabylinoShops , nike runners men white hair girls anime characters

به گزارش فارس، علیرضا کشتکار جعفری، رئیس بخش استرابیسم بیمارستان چشم پزشکی فارابی با بیان اینکه نه تنها استرابیسم (انحراف چشم) بلکه تمام بیماری‌های چشمی در ایران مداوا می‌شوند و نیازی به اعزام بیماران چشمی به خارج از کشور نداریم بلکه از کشورهای دیگر نیز برای درمان به ایران اعزام می شوند.

کشتکار جعفری، فوق تخصص استرابیسم با اشاره به اینکه حدود بیست سال است سمینارهای علمی تخصصی بیمارستان چشم پزشکی فارابی به طور سالیانه برگزار می‌شود، گفت: امسال هم حدود 900 چشم پزشک از سراسر کشور در این سمینار شرکت می‌کنند و مانند هر سال تبادل اطلاعات علمی و تجربیات متخصصان از عمده ترین اهداف آن محسوب می‌شود.

وی افزود: بیستمین سمینار فارابی شامل دو بخش است، نخست استرابیسم و دیگری جراحی‌های مربوط به عیوب انکساری. در این زمینه تازه‌های جراحی و در این زمینه تازه های  چشم پزشکی مطرح می شود.

استاد تمام چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی دهی به پزشکان درباره استرابیسم گفت: استرابیسم(تنبلی چشم) در برخی مواقع تمام مشکل نیست بلکه یک علامت از یک مشکل بزرگتر نهفته است.

وی گفت: انحراف چشم می تواند نشانه مسائل پیچیده‌ای چون بیماری های خطرناک داخل چشمی مثل رتینوبلاستوم (تومور بدخیم شبکیه) باشد یا ناراحتی های مغز و اعصاب باشد که جان بیمار را به خطر بیندازد. به عنوان مثال ممکن است کودکی با انحراف چشم مراجعه کند و تومور مغزی داشته باشد یا کودک مبتلا به رتینوبلاستوما با علامت انحراف چشم مراجعه کند.

وی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد گرفتاری های غده تیروئید، سرطانها، تومورها و خونریزی های مغزی نیز در ابتدا در چشم تظاهر یابند گفت: مرض قند و فشار خون نیز ممکن است با علائمی چون انحراف چشم خودشان را نشان بدهند. بنابراین باید به این موضوع بسیار توجه شود.

کشتکار جعفری درباره رفع انحراف چشم در افراد بزرگسال اظهار کرد: انحراف چشم درا کثریت موارد در هر سنی قابل درمان است و شدیدترین موارد انحراف چشمی هم در همه گروه‌های سنی اکثراً قابل درمان است.

وی ادامه داد: درمان استرابیسم به دو طریق جراحی و غیر جراحی انجام می‌شود و همه موارد نیاز به جراحی ندارد، گاهی تجویز یک عینک مناسب انحراف چشم را اصلاح می کند البته دوران طلایی اصلاح انحراف چشم در کودکان 2 سال اول زندگی است و دوران طلایی درمان تنبلی چشم 6 تا 7 سال اول زندگی است. که در این سنین سیستم بینایی فرد در حال تکوین است.

رئیس بخش استرابیسم بیمارستان چشم پزشکی فارابی درباره انحراف چشم های مادرزادی و دوران شیرخوارگی گفت: کودکی که فقط انحراف چشم دارد هر چه زودتر باید جراحی شود حتی اگر در زیر یک سالگی تحت عمل قرار بگیرد و چشم‌ها مستقیم شوند شرایط تکامل سیستم بینایی دو چشمی برای بیمار فراهم می شود.

بیستمین همایش سالیانه چشم پزشکی فارابی از دهم تا دوازدهم اردیبهشت 93در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه