جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر نطق میان دستور نماینده ارامنه در مجلس: تحولات سوریه صفحه‌ای دیگر از نیات پان‌ ترکسیتی را ورق زده است/ ترکیه هویت مردم خود را هم نفی می کند

خبر

نطق میان دستور نماینده ارامنه در مجلس: تحولات سوریه صفحه‌ای دیگر از نیات پان‌ ترکسیتی را ورق زده است/ ترکیه هویت مردم خود را هم نفی می کند

به گزارش آذری ها به نقل از ایسنا روبرت بیگلریان، نماینده مردم ارامنه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود در آستانه سالگرد نسل‌کشی 99 سال پیش ارمنیان در دولت عثمانی گفت: دولت ترکیه عثمانی یک و نیم میلیون انسان را از بین برد و با غصب و تاراج آثار و اموالشان کوشید تا ریشه آنها را از بین ببرد. ترکیه بعد از طی مراحل نسل‌کشی به مرحله آخر این اقدام که همانا انکار هویت قوم از بین رفته است پرداخت و نه تنها هویت قربانیان بلکه هویت مردم خود را هم نفی کرد.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | nike high top women gold color chart with names - 082 - Air Jordan 1 Mid Linen - 554724

وی با طلبکارانه خواندن رفتار ترکیه در قبال نسل‌کشی ارامنه گفت: کسی که از وجود خود و ملتش هویت‌زدایی کرده باشد چنین رفتار طلبکارانه‌ای را در پیش خواهد گرفت.

بیگلریان ادامه داد: نسل‌کشی با سکوت در برابر اقدامات گذشته است که تا امروز ادامه پیدا کرده است. ما هرچند که این امروز این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم اما از مسیحیان جهان هم می‌خواهیم که نسبت به مظالم بر مردم مسلمان بی‌تفاوت نباشند چرا که دیده‌ایم سکوت باعث می‌شود ظالم جری‌تر شود.

وی با دخیل دانستن ترکیه در حوادث اخیر سوریه اظهار کرد: تحولات سوریه صفحه‌ای دیگر از نیات پان‌ ترکسیتی را ورق زده است؛ به جز رهبری ایران که تاکید بر حق‌جویی مردم سوریه داشت بقیه آمده‌اند تا از این متاع بی‌صاحب حقی برای خودشان غصب کنند.

نماینده مردم ارامنه در مجلس شورای اسلامی ضمن دخیل دانستن ترکیه در حمله شهرکهای ارمنی نشین در سوریه گفت: منطقه آبستن رویدادهای جدی است ما قدر امنیتی را که داریم می‌دانیم و به لطف خداوند استوار ایستاده‌ایم و معتقدیم که ایران با نقش تمدنی و فرهنگی عظیمی که دارد در آرامش‌بخشی به منطقه نقش اصلی را ایفا کند. این واقعیتی است عده ای از سر کبر به آن توجه نمی‌کنند.

این اظهارات بیگلریان با فریادهای احسنت تعدادی زیادی از نمایندگان همراه شد.

وی هم چنین در بخش دیگر از نطق میان دستور امروز خود ضمن تاکید بر اینکه تحقق اهداف والای حکومت با نگاه بی‌غرض به انسان ممکن می‌شود، خطاب به قوه قضاییه خواهان عدالت و انصاف در صدور احکام شد و با اشاره به قطع‌نامه‌های حقوق بشری علیه ایران گفت: متاسفانه ملاحظات اجتماعی و فرهنگی در چنین مواردی در نظر گرفته نمی‌شود مردم ایران تجربه همدلی و همزیستی بزرگی دارند و نیاز به نسخه‌های سیاسی با رویکرد دوگانه وجود ندارد.

بیگلریان ضمن تشکر از تلاش‌های رییس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خواست تا در ماده 888 قانون مدنی بازنگری شود و خطاب به وزیر کشور اظهار کرد: ما می‌خواهیم بدانیم که بودجه اقلیت‌ها دقیقا به کجا می‌رود و به دست چه کسانی می‌افتد.

وی در پایان در مورد لزوم توجه به حق همه مومنان به ادیان ذکر شده در قانون اساسی برای استخدام گفت: دستگاه آموزش و پرورش و وزارت علوم باید متوجه این موضوع باشند در استخدام‌های نگاه شایسته‌ سالارانه لازم است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید