پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر «حسنک‌ وزیر» با صدای دولت‌آبادی در راه است

خبر

«حسنک‌ وزیر» با صدای دولت‌آبادی در راه است

روایت مکتوب محمود دولت‌آبادی از داستان «حسنک‌ وزیر» تاریخ بیهقی همراه با نسخه‌ی صوتی صدای این نویسنده‌ی پیشکسوت مجوز نشر گرفته و به زودی منتشر می‌شود.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | nike weed sneakers for sale on ebay women

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بازخوانی دولت‌آبادی از وزیری امیرحسنک و وزارت کلاسیک در ایران با سرفصل‌هایی همچون: مقدمه، وزیری امیرحسنک و ذکر بر دار کردن حسنک وزیر همراه است.


نسخه‌ی صوتی این اثر نیز به این موارد می‌پردازد: وزیری امیرحسنک، گفتار سالار حاجب علی قریب درباره‌ی آن‌چه‌ با آمدن مسعود به عنوان زمینه‌ی وقایع پیش رو رخ خواهد داد، داستان حسنک، ذکر بر دار کردن و پایان داستان بر دار کردن جعفر برمکی.


قرار است «وزیری امیرحسنک به روایت دولت‌آبادی» تا سال‌روز تولد بیهقی در آبان‌ماه، از سوی انتشارات فیروزی سبزوار منتشر شود.


دولت‌آبادی بر این کتاب مقدمه‌ی کوتاهی نوشته درباره‌ی انتخاب بیهقی با ویرایش علی‌اکبر فیاض و نسخه‌ی ویرایش محمدجعفر یاحقی و مهدی سیدی.


این نویسنده انجام این کار را ادای دین به ابوالفضل بیهقی عنوان می‌کند و درباره‌ی شکل‌گیری این کار به خبرنگار ایسنا می‌گوید: آمدند پیش من که می‌خواهیم همان‌طور که نیشابوری‌ها مجسمه‌ی عطار و خیام دارند، مجسمه‌ی شما را هم بسازیم، گفتم نمی‌خواهم سنگ شوم. گفتند برای‌تان در سبزوار و در جای خانه‌ی قبلی، خانه بسازیم، گفتم اگر قرار بود خانه‌ای آباد باشد، خراب نمی‌شد. پرسیدم چرا روی بیهقی کار نمی‌کنید؛ او که استاد نثر پارسی است. در نتیجه با توجه به وضعیت امروز که همه چیز صوتی و تصویری است، پذیرفتم بخش‌هایی از بیهقی را بخوانم، و از آن‌جا که حسنک در دانشگاه‌ها معرفی شده و مردم بیهقی را با او می‌شناسند،‌ این داستان را انتخاب کردم.


با فرض دشوارخوان بودن بیهقی، به نظر می‌رسد دولت‌آبادی می‌خواهد با این کار شگرد خواندن بیهقی را به کسانی که خواندن این کتاب به نظرشان دشوار می‌آید، و جوانان، معرفی کند تا به این ترتیب، نشان داده شود که بیهقی زیاد هم دشوار نیست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه