پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر برای اولین بار در ایران / نخستین هم‌اندیشی زبان‌های کهن ایرانی

خبر

برای اولین بار در ایران / نخستین هم‌اندیشی زبان‌های کهن ایرانی

هم­اندیشی زبان‌های کهن ایرانی باحضور جمعی از استادان، دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی تاریخی و زبان­های باستانی ایران، روز پنجشنبه 18 مهرماه 1392 برگزار می‌شود.

LTB - JuzsportsShops | nike shox agile for men sale in america today show - CQ4227 - Buy now Jordan AIR JORDAN XXXV - 004

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی‌ ـ هم­اندیشی زبان­های کهن ایرانی باحضور جمعی از استادان، دانشجویان و علاقه­مندان به زبان­شناسی تاریخی و زبان­های باستانی ایران، روز پنجشنبه 18 مهرماه برگزار می­شود.
 
این هم­اندیشی از سوی انجمن زبان­شناسی ایران و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری تنی چند از استادان، دانشجویان و فارغ­التحصیلان رشته فرهنگ و زبان­های باستانی دانشگاه علامه طباطبایی برای نخستین بار در ایران برگزار می­شود.
 
به گزارش CHN دکتر احسان چنگیزی، معاون دبیر علمی همایش، اهداف اصلی این گردهمایی را معرفی علمی رشته فرهنگ و زبان­های باستانی و سپس آسیب­شناسی آن به طور جامع و تخصصی عنوان کرد و گفت: این روزها نسل جوان، چه در فضاهای دانشگاهی و چه خارج از آن، علاقه و گرایش چشمگیری به زبان و فرهنگ کهن ایرانی پیدا کرده­اند و نام رشته فرهنگ و زبان­های باستانی به گونه­ای است که این کشش را برای آنان بیشتر می­کند اما آشنایی چندانی با محتویات این رشته ندارند.
 
وی ادامه داد: بنابراین نحوۀ ارائه مقالات از نظر موضوعی طوری تنظیم شده است که ابتدا طی معرفی و بیان تاریخچه کامل رشته فرهنگ و زبان­های باستانی، مسیری که این رشته در طول سال­ها تدریس سپری کرده، بررسی می­شود و سپس با ارائه مقالات آسیب­شناسانه، این مسیر، نتایج حاصله و در نهایت آنچه که تاکنون بوده و آنچه که باید باشد، مورد نقد و بررسی قرار می­گیرد.
 
چنگیزی درباره نحوه انتخاب، تهیه و تدوین مقالات گفت: از آنجا که این، نخستین هم­اندیشی در زمینه زبان­های کهن است، مطابق روال دیگر همایش­هایی که برای اولین بار برگزار می­شوند، به جای فراخوان مقاله، سفارش مقاله داده شده است و برای برنامه­های آینده که با موضوعات تخصصی­تر در این رشته خواهد بود، فراخوان داده می­شود.
 
هم­اندیشی زبان­های کهن ایرانی روز پنجشنبه 18 مهر 1392 از ساعت 9 تا 30/16 برگزار می­شود.
 
مکان: بزرگراه کردستان، نبش خیابان 64، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
 
علاقه­مندان به حضور در این هم­اندیشی می­توانند با مراجعه به تارنمای انجمن زبان­شناسی ایران به نشانی
www.lsi.ir از شرایط و شیوه ثبت نام آگاهی یابند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه