پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت کتاب‌ انتشار نامۀ فرهنگستان شمارۀ 51

کتاب‌

انتشار نامۀ فرهنگستان شمارۀ 51

برگرفته از تارنمای فرهنگستان زبان و ادب فارسی
 
پنجاه‌ویکمین شمارۀ نامۀ فرهنگستان منتشر شد. این شماره از نامۀ فرهنگستان، همانند شماره‌هاى پیشین، شامل بخش‌هاى گوناگون، از جمله سرمقاله، مقاله، نقد و بررسى، تحقیقات ایران‌شناسى، گلچینى از دیرینه‌ها، فرهنگستان، تازه‌هاى نشر و اخبار است.
    در بخش مقالۀ این شماره عناوین زیر دیده مى‌شود: «از یغمای جندقی تا حبیب یغمایی»، سیّئد علی آل‌داود؛ «تصحیح دو بیت در دیوان اشعار حکیم ناصرخسرو قبادیانی»، مسعود قاسمی؛ «بازگشت به کودکی در اشعار قیصر امین‌پور»، مریم‌السّادات اسعدی فیروزآبادی؛ «اشعار نویافته به نام ناصرخسرو در منابع کهن»، مهدی رحیم‌پور؛ «عنصر روائیِ شخصیت در مکاشفات عرفا»، مهسا رون ـ مهدی فیاض ـ سیّد اسماعیل قافله‌باشی.
    در بخش «نقد و بررسی» این شماره از نامۀ فرهنگستان سه مقاله درج شده‌ است: «بررسی و نقد هفت تصحیح دیوان حافظ»، سعید لیان؛ «درآمدی بر تاریخ ادبیات اسپانیایی ـ امریکایی»، حسن میرعابدینی؛ «شرح شکن زلف»، تیمور مالمیر.
    در بخش «تحقیقات ایران‌شناسی» نیز مقاله‌ای با عنوان «بررسی آراء و آثار ناشناختۀ برخی از ایران‌شناسان روس در باب ادبیات فارسی» نوشتۀ آبتین گلکار و پروین حسینی آمده است. همچنین در بخش «گلچینی از دیرینه‌ها» مقاله‌ای با عنوان «نیمای داستان‌نویس» به قلم حسن میرعابدینی درج شده است. در بخش «فرهنگستان» این شماره نیز مقاله‌ای با عنوان: «حسن حبیبی، مرد دین و دانش»، نوشتۀ طهمورث ساجدی به چشم می‌خورد.
    سرمقالۀ این شماره از نامۀ فرهنگستان، با عنوان «تورّم در نیروی انسانی مراکز دانشگاهی و پژوهشی» و به قلم استاد احمد سمیعی (گیلانی)، سردبیر مجله است.
    علاقه‌مندان می‌توانند برای دسترسی به محتوای این شماره از مجلۀ نامۀ فرهنگستان به نشانی زیر مراجعه کنند:

http://persianacademy.ir/fa/nf51.aspx

معرفی: مرتضی قاسمی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه