جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ارسال پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران برای ثبت جهانی به یونسکو در بهمن

زیست بوم

ارسال پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران برای ثبت جهانی به یونسکو در بهمن

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در مرحله پایانی و تکمیل قرار دارد و بناست به عنوان یک اثر میراث طبیعی بهمن ماه سال جاری به سازمان یونسکو ارسال شود.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | nike air sport attack red bank blue Mid Linen - Grailify - nike sweet classic leather sneaker sandals

خبرگزاری فارس: ارسال پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران برای ثبت جهانی به یونسکو در بهمن

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرزین حق‌پرست ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: محمدحسن طالبیان برای بازدید از منطقه ارسباران و ارزیابی امور صورت گرفته به منظور ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران 4 آذر ماه به تبریز می‌آید.

وی افزود: پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در مرحله پایانی و تکمیل قرار دارد و بناست به عنوان یک اثر میراث طبیعی بهمن ماه سال جاری به سازمان یونسکو ارسال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی بر اهتمام جدی اداره کل و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان برای ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران تاکید کرد و گفت: بازدید از جنگل‌های ارسباران و نشست مشترک با مدیران اجرایی استان از برنامه‌های پیش­‌بینی شده سفر معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت جنگل‌های ارسباران و لزوم حفاظت از آنها به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره و از سوی دیگر نقش ویژه‌ای که این جنگل‌ها می‌تواند در توسعه گردشگری ایران داشته باشد، پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران به عنوان میراث طبیعی پس از تایید سازمان مرکزی به سازمان یونسکو فرستاده می‌شود.

حق‌پرست یادآور شد: در صورت ثبت جهانی، جنگل‌های ارسباران به عنوان دومین اثر طبیعی کشور پس از کویر لوت در فهرست میراث طبیعی جهان ماندگار خواهد شد.

 جنگل‌های ارسباران با احتساب عرصه و حریم‌ها بیش از 160 هزار هکتار وسعت دارد و در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است و صرف نظر از جاذبه‌های شکارگاهی، اقتصادی، اجتماعی‌ و فرهنگی به دلیل وجود گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب، چشم‌اندازهای بکر و وسیع و شکنندگی و آسیب‌پذیری بالای خود در سال‌های و 1352 شمسی ابتدا به عنوان منطقه ممنوعه و سپس منطقه حفاظت شده تحت حفاظت و نظارت اعلام شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید