شنبه, 08ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان بیمه صنایع دستی،‌گذر از هفت خان

یادمان

بیمه صنایع دستی،‌گذر از هفت خان



بیمه صنایع دستی،‌گذر از هفت خان
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه صنایع دستی ـ در حال حاضر بسیاری از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی، بوروکراسی و دست‌اندازهای اداری را که برسر راه بیمه صنایع دستی قرار گرفته است، مانعی برای ادامه و طی کردن مراحل بیمه صنایع دستی می‌دانند. به طوری که بسیاری از آنها معتقدند اولین مرحله بیمه که اخذ کارت شناسایی است بیش از 4 ماه طول خواهد کشید. این درحالی است که مراحل بیمه پس از اخذ کارت شناسایی بیش از 5 مرحله ادامه دارد.

به گزارش CHN؛ درحالی که بالغ بر 150 هزار هنرمند و صنعتگر در کشور برای دریافت بیمه صنایع دستی تخمین زده شده اما تعداد مراجعه‌کنندگان برای دریافت بیمه صنایع دستی بیش از رقم تعیین شده بود این درحالی است که قوانین دست و پا گیر و مراحل پرپیچ وخم باعث ریزش تعداد بی‌شماری از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی شده است.

جواد ترکان یکی از هنرمندان خاتم اصفهان ضمن بیان این مطلب به CHN گفت: بیش از 4 ماه است که برای دریافت بیمه اقدام کرده‌ام اما هنوز در اولین مرحله که تهیه کارت شناسایی برای هنرمند است معطل مانده‌ایم. با توجه به مراحل پیچیده و طولانی دریافت بیمه صنایع دستی که طی کردن مراحل آن مستلزم پروسه‌ای 4 تا 5 ماهه است، بسیاری از صنعتگران از بیمه منصرف شده‌اند.

وی دریافت بیمه را دارای 7 مرحله دانست و گفت: اولین مرحله رفتن به سازمان صنایع دستی و پرکردن فرم‌های بیمه است؛ دومین مرحله شناسایی هنرمند و محل کار برای ارائه کارت شناسایی است که بیش از 4 ماه طول می‌کشد. سومین مرحله تحویل معرفی‌نامه به سازمان فنی و حرفه‌ای است. در مرحله چهارم امتحان کتبی و شفاهی گرفته می‌شود که در صورت اخذ نمره قبولی، هنرمند وارد مرحله 5 می‌شود در مراحل بعدی نیز آزمونی از تاریخچه صنایع دستی گرفته می‌شود و پس از تایید این دوره معرفی‌نامه صنعتگر به سازمان تامین اجتماعی فرستاده می‌شود.

این درحالی است که هنرمندان قالیباف که پیش از این به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کرده تا معرفی‌نامه خود را تحویل دهند، اما مورد قبول واقع نشده، نتیجه اقدامات و گذراندن مراحل بیمه را تنها سرابی وهم آلود عنوان می‌کنند.

به گفته ترکان هنوز هم اولویت‌بندی مشخصی وجود ندارد به طوری كه صنعتگرانی كه در شهرهای اراك و همدان وجود دارد با شهری چون اصفهان كه بالغ بر 100 هزار صنعتگر دارد در یك سطح قرار دارد.

لازم به یادآوری است بسیاری از هنرمندان را زنان خانه‌داری تشکیل می‌دهند كه در منازل مشغول به فعالیت و تولید صنایع دستی هستند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه