پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بازی رایانه ای ترکمنچای با هفت زبان به زودی به بازار می آید - کاربران قفقازی نیز می توانند از این بازی استفاده کنند

خبر

بازی رایانه ای ترکمنچای با هفت زبان به زودی به بازار می آید - کاربران قفقازی نیز می توانند از این بازی استفاده کنند

به گزارش تارنمای خبری- تحلیلی آذری‌ها، بازی رایانه ای ترکمنچای محصول شرکت استدیو آفرین رسانه ماندگار با حمایت مرکز توسعه رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ به زودی به بازار خواهد آمد.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | Eminem nike air mag cheap 2013 trucks 2017 accessories Super Bowl 56 LVI Slim Shady PE , BabylinoShops , nike zoom lebron iii crimson black paint

این بازی یارانه ای که روایتی از نبرد ترکمنچای و یادآوری از دست رفتن 17 شهر قفقاز در جنگ های ایران و روس است سعی در زنده نگه داشتن تعلق تاریخی و فرهنگی این مناطق به ایران و پرورش حس وطنخواهی در نسل جوان دارد. این بازی هم اکنون منتظر طی شدن روند ادرای کسب پروانه است.
ویژگی مهم این بازی هفت زبانه بودن آن است و علاوه بر کاربران ایرانی، کاربران و شهروندان جمهوری باکو و ارمنستان نیز می توانند از آن استفاده کرده و علاوه بر سرگرمی نسبت به تاریخ کشور و منطقه آگاهی بیشتری کسب نمایند.
طبق گفته سازندگان شهر های زیادی در این بازی شبیه سازی شده اند.  دو شخصیت  اصلی در این بازی وجود دارند به نام آصف و آراز که همراه با عباس میرزا به مبارزه با روس ها می پردازند.

 بخشی از فیلنامه و گفته های “آراز” شخصیت اصلی در بازی ترکمنچای چنین است:
"من سال های زیادی رو توی جنگ بودم. بهترین سالهای عمرم رو. جنگ هایی که یا اجنبی ها به ما تحمیل کردن و یا خیانت یه عده و بی کفایتی یه عده دیگه باعث روشن شدن آتیششون شد. جنگ هایی که هم من خیلی از مهمترین چیزهای زندگیمو توش از دست دادم، هم خیلی از مردم کشورم و هم خود کشورم.
ما با تمام توان از کشورمون دفاع کردیم، اما شاید تمام توانمون کافی نبود. ما با دشمنمون مردانه جنگیدیم و از جان مایه گذاشتیم. من وجدانم راحته که کم فروشی نکردیم. این وسط فقط عده کمی بودن که خائن و یا بی کفایت بودن. اما مشکل اینجا است که اون افراد خائن و بی کفایت در نتیجه جنگ, مؤثرتر از کسانی بودن که وطن پرست بودن و تمام زندگیشون رو برای دفاع خرج کردن.
ما توی جنگ شکست خوردیم و خیلی خسارت دیدیم. این یه حقیقته. ما قسمت های زیادی از خاک کشورمون رو از دست دادیم و استقلال کشورمون تحت تأثیر نتیجه جنگ قرار گرفت. کسی نمی تونه منکر خسارت هایی بشه که نه تنها به مردم، بلکه به سرزمینمون وارد اومد.
ضررهایی که ما توی این جنگ بهمون وارد شد و حقارتی که کشیدیم مثل یه بغض شد تو دل تمام مردم با وجدان این سرزمین. من و تمام مردم این بغض رو به فرزندانمون و اونها هم به فرزندانشون انتقال می دن. این بغض نسل به نسل با ما است تا روزی اگه دوباره اجنبی فکر تجاوز به خاک ما از سرش گذشت، سر باز کنه. وقتی اون بغض سر باز کنه، فرزندان ما اون رو سر دشمنشون خالی می کنن و من می دونم که اونها مردونه خواهند جنگید. فرزندان ما از ما درس می گیرن و یک ذره از خاکمون رو تسلیم دشمن نخواهند کرد.
من، آراز، قول می دم که ترکمنچای؛ عقده ای شده که خودش مانع تکرار خودش خواهد بود. فقط نسل به نسل باید منتقل بشه. باید داستانش به هر زبانی تعریف بشه تا غبار تاریخ اون رو محو نکنه."

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه