پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست اتحادیه نوروز نوروز ممنوعیت جشن نوروز در ترکیه

نوروز

ممنوعیت جشن نوروز در ترکیه

پایگاه اطلاع رسانی تبیان نیوز :
ممنوعیت جشن نوروز در ترکیه
پلیس ترکیه جشن نوروز شهروندان کرد در سراسر این کشور را سرکوب کرد

خبرگزاری فارس: پلیس ترکیه جشن نوروز هزاران نفر از شهروندان کرد این کشور در شهرهای مختلف را سرکوب کرد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس ترکیه با استفاده از گاز اشک‌آور و باتوم و ماشین‌های آبپاش تظاهرات شهروندان کرد این کشور در سراسر ترکیه را متفرق کرد.

تظاهرات کردها در آستانه نوروز و آغاز سال جدید برگزار می‌شود. حزب کارگران کردستان و دیگر احزاب کرد، از تمامی شهروندان کرد خواسته‌اند در آستانه نوروز و سال نو به تظاهرات بپردازند.

بزرگترین تظاهرات در منطقه "دیاربکر" بزرگترین شهر جنوب شرق ترکیه روی داد، جایی که هزاران نفر در منطقه‌ای خارج از شهر برای جشن گرفتن نوروز تجمع کردند.

صدها پلیس ضدشورش که با خودروهای زرهی و بالگرد حمایت می‌شدند، از اوایل صبح در مناطق استراتژیک شهر مستقر شدند. نیروهای پلیس تلاش کردند تا از گسترده شدن تجمع مردم برای برپایی جشن نوروز را بگیرند. مقامات ترکیه برگزاری جشن نوروز را تا 21 مارس ممنوع اعلام کردند.

تصاویر تلویزیونی درگیر شدن پلیس با گروهی از جوانان تظاهرات کننده را نشان می‌دهد.

پلیس در استانبول که بزرگترین شهر ترکیه با جمعیت قابل توجه کرد به شمار می‌آید تلاش کرد جشن نوروز شهروندان کرد را متفرق کند.

درگیری‌ها در این شهر زمانی آغاز شد که پلیس مانع از تجمع مردم شد. پلیس ترکیه اعلام کرده است که حدود 106 نفر را در تظاهرات امروز دستگیر کرده است.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه