جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری آب ملخ، تکه‌ای از بهشت در دل زاگرس

گردشگری

آب ملخ، تکه‌ای از بهشت در دل زاگرس

"آب ملخ" یکی از عجایب و شگفت انگیزترین مناطق گردشگری سمیرم است که تکه‌ای از بهشت را در دیدگان هر نظاره‌گری تداعی می‌کند.

nike air force 1 low uv | Men’s shoes

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آب ملخ در 60 کیلومتری جنوب سمیرم و 225 کیلومتری جنوب اصفهان در حاشیه روستایی به نام (آب ملخ) و در دامنه رشته کوه دنا در دل دره‌ای عمیق واقع شده است.

چشمه‌های جوشان، آبشاری چشم نواز، گذر رودخانه‌ای خروشان از دل این دره، صخره‌های سنگی بزرگ و همچنین وجود درختان کهنسال و پوشش گیاهی متنوع، زیبایی و چشم انداز منحصر به فرد و بی نظیری به این منطقه بخشیده است که ذکر فتبارک الله احسن الخالقین را در زبان هر نظاره‌گری جاری می‌سازد.


آب ملخ که نام دیگر آن تخت سلیمان است، تفرجگاه و شکارگاه پادشاهان صفوی و قاجار بوده که شرح آن سیاحت‌ها در منابع تاریخی مفصلا آمده است. در باب وجه تسمیه این روستا گفته می‌شود که از آب این چشمه برای دفع آفت ناشی از حمله ملخ‌ها استفاده می‌کرده‌اند. مردم محلی این منطقه معتقدند که آب ملخ ملک حضرت سلیمان بوده است .

در پشت این آبشار زیبا و خروشان پرتگاه خطرناک ولی زیبایی وجود دارد که آب ملخ را به یکی از خطرناک‌ترین آبشارهای ایران تبدیل کرده است به گونه‌ای که تاکنون گردشگران بسیاری را که برای گرفتن عکس یادگاری به لبه این پرتگاه رفته‌اند به کام مرگ کشانده است.

این منطقه به علت محصور بودن در میان کوه‌های سر به فلک کشیده، در طول روز تنها چند ساعتی از نور خورشید بهره‌مند می‌شود که به همین منظور برخی به این منطقه "نیم روز" می‌گویند .

در توصیف این منطقه بی‌نظیر می‌توان بیش از این‌ها سخن گفت، اما آنها که تنها برای یک بار به این منطقه سفر کرده‌اند به خوبی می‌دانند که آب ملخ چنان روح افزا و دل انگیز است که به راحتی در وصف نمی‌گنجد، اما با همه این‌ها می‌توان آب ملخ را تنها در یک جمله این گونه توصیف کرد؛ "تکه‌ای از بهشت در دل زاگرس"

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه