آموزگار راستین باشید، نه انسانی دشمن شاد کن!
- توضیحات
- دسته: تيرههای ايرانی
- منتشر شده در 25 آبان 1393
- نوشته شده توسط Administrator
- بازدید: 6989
نیرومندی و بزرگی و گستردگی و ریشهدار بودن زبان فارسی را میتوانید در شاهنامه و دیوان حافظ و سرودههای سعدی و مولانا جلالالدین محمد بلخی و تاریخ بیهقی و... و ترجمههای فراوان آنها به همهی زبانهای زندهی جهان بنگرید؛ برای نمونه، ترجمهی رباعیات عمر خیام به انگلیسی تاکنون بیش از 750 بار به چاپ رسیده و نزدیک به 20 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. در گذشته، زبان پارسی از مصر تا چین و هندوستان، چیرگی و فرمانروایی داشت. آنگاه که پاپ، جانشین چنگیزخان (گیوکخان) را به آیین ترسایی فراخواند، پاسخ پاپ را گیوکخان با نامهای به زبان فارسی داد. در عثمانی نزدیک به 300 سال و در هندوستان بیش از 800 سال، پارسی زبان رسمی و اداری بود؛ به گونهای که فرمانده انگلیسی در نامهنگاری با فرمانروایان هندی، نامههایش را به فارسی مینوشت.
shock drop air force 1 full uv reactive | SBD - 100 Release Date - nike lebron ambassador 7 360 2017 edition appraise Tech Grey CT8527 - nike lunar woven chukka rainbow color wheel drive
گفتوگو با میهمان ارانی و پاسخ به دوست آذربایجانی
- توضیحات
- دسته: تيرههای ايرانی
- منتشر شده در 01 شهریور 1393
- نوشته شده توسط Administrator
- بازدید: 7498
برای شناخت جمال الدین ابومحمد الیاس بن یوسف بن زکی، متخلص به نظامی گنجهای و پی بردن به تبار ایرانیاش، باید پیش از هر چیز، سرودهها و میراث گرانبهای ادبی او را خواند. شاعر بلند آوازه ما، در سُرایش منظومه «لیلی و مجنون» که داستانی تازی است، بهتر و رساتر از هر کس دیگر، خود را ایرانی میخواند.
new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Women's Nike Air Force 1 Shadow trainers - Latest Releases - IetpShops , nike tiempo leather turf 2010
درآمدی بر واژهشناسی آبادیهای دیرین آذربایجان
- توضیحات
- دسته: تيرههای ايرانی
- منتشر شده در 02 مهر 1392
- نوشته شده توسط Administrator
- بازدید: 7585
پیوندهای فرهنگی آذربایجان و اران با ایران چنان ژرف، دامنهدار و ناگسستنی است که حتا شمردن آنها، زمانی فراخ میخواهد ولی یکی از سادهترین و شیرینترین این پیوندها، نامهای دیرین کوهها، رودها، شهرها و آبادیهاست. برخورد با نامهایی مانند فاراب [روستایی میان خلخال و میانه ]، داراب [ روستایی نزدیک سراب]، دستجرد [ روستایی نزدیک آذرشهر و نیز روستایی در بخش خروانق شهــرسـتان ورزقان]، بسطام [ روستایی نزدیـک قـره ضیاء الدین]، گـیلانـده [روسـتایی نزدیک هشتجین اردبیل]، رشت آباد [روستایی نزدیک اهر]، لاهرود [روستایی نزدیک مشکین شهر]، دربند [روستایی در هشترود] و بودن همین نامها در جاهای دیگر ایران زمین، همچنین نامهای زیبا و ریشهداری مانند شروان، نخچوان، باکو، لنکران، نارداران، اردوباد، شوشه، گنجه، اهورا، نریمان و دهها دیگر چون اینها در سرزمین اران، انبازش [ اشتراک ] دیرین فرهنگی و زبانی اران و آذربایجان با ایران زمین را به گونهای ساده و سرراست نشان میدهد.
تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | FitforhealthShops - The Ultimate all festive nike running shop coupon code FAQ
خاک مهربانان
- توضیحات
- دسته: تيرههای ايرانی
- منتشر شده در 05 مرداد 1393
- نوشته شده توسط Administrator
- بازدید: 6740
حقیقت این است که در کشور ما، مسئله و مشکلی به نام همزیستی اقوام ایرانی، مانند بسیاری از کشورهای جهان، وجود ندارد. اما مشکل «حدیث مدعیان»ی است که هر از گاهی، در بخشی از میهن ما، ترجیعبند همیشگی را تکرار میکنند و میخواهند راه حلهای کشورهای دیگر را به مردمی تحمیل کنند که صدها و هزاران سال با هم زیستهاند و همانندیشان با یکدیگر بیش از تفاوتهایشان است. اگر بخواهیم خود را بازیابیم و از خویشتن خویش دور نمانیم، ناگزیر باید از فرهنگ ملی پیشینهدار خود مدد جوییم تا راه حل دشواریها را بیابیم.
چگونه میتوان ایرانی بود؟ چگونه میتوان ایرانی نبود؟ - دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن
- توضیحات
- دسته: ايران پژوهي
- منتشر شده در 27 بهمن 1397
- نوشته شده توسط Super User
- بازدید: 4010
به هر حال چه دور و چه نزدیک، برای سنجش عیار ایرانی بودن دو شاخص اصلی را میتوان در نظر گرفت: یکی شناخت، و دیگری احساس همدردی با مردم. منظور از شناخت آگاهی نسبی نسبت به فرهنگ و تاریخ کشور است. علاقه، فرع بر اُنس و شناخت ایجاد میشود. ایران با آن تاریخ دراز و فرهنگ انبوهش، اگر او را نشناسیم، تعلّق خاطر ما به او در سطحْ جریان مییابد. فرهنگ، یاد و خاطره است، تارهای نامرئیای است که ما را به سرزمین میبندد. فرهنگ را به معنای کلّی و وسیع میگیریم که عام و خاص را در بر میگیرد، هر یک به سبک خودش. اما منظور از همدردی با مردم آن است که قدری از خود به در آییم، پهناورتر بیندیشیم، سرنوشت خود را با سرنوشت دیگران پیوسته بدانیم.
new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Latest Nike Dunk Low "Grey Fog" White/Grey Fog 2021 For Sale DD1391 - 103 - 2011 nike air mag price india live cricket free