جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر «فارسی از آب گذشته»

«فارسی از آب گذشته»

حسن‌ انوشه با اشاره به کتاب در دست نگارش خود، از عرضه کتاب‌هایش در بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | Nike Air VaporMax for Men & Women - nike free tr fit squiggle shoes - IetpShops - Buy Online

این فرهنگنامه‌نویس پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره کتاب «فارسی از آب گذشته» گفت: این کتاب شامل واژه‌هایی است که در دیگر کشورهای فارسی‌زبان و آسیای میانه استفاده می‌شود.

او افزود: فیش‌برداری کتاب انجام شده است، هزار صفحه و 12 هزار مدخل دارد و برای تهیه آن از منابع این کشورها یعنی شعرها، داستان‌ها و کتاب‌های مختلف استفاده شده و شواهدی ذکر شده است.

انوشه در توضیحی درباره این واژه‌ها گفت: من واژه‌های فارسی از آب گذشته را چهار دسته می‌کنم. یک دسته واژه‌هایی که قبلا در ایران هم کاربرد داشته اما بعد فراموش شده است. واژه‌هایی که در هر دو حوزه کاربرد دارد، اما با معانی مختلف. همچنین واژه‌هایی که آن‌جا کاربرد دارد و در کشور ما استفاده نمی‌شود. همچنین وام‌واژه‌ها؛ واژه‌هایی که این کشورها از کشورهای دیگر گرفته‌اند، اما برای ما این واژه‌ها کاربردی ندارند.

او گفت که هنوز ناشر این کتاب مشخص نیست.

انوشه همچنین درباره کتاب‌هایش در بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: از میان کتاب‌هایم «فارسی ناشنیده» (چاپ اول - نشر قطره)، «تاریخ کمبریج» (چاپ نهم - امیرکبیر)، «تاریخ غزنویان» (چاپ یازدهم - امیرکبیر)، «ایران و تمدن ایرانی» (چاپ ششم - امیرکبیر) و «تاریخ سیستان» (چاپ چهارم - امیرکبیر) در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید