چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری آبشار" کمر دوغ" قلعه رییسی نخستین میراث طبیعی ثبت‌شده کهگیلویه و بویراحمد

گردشگری

آبشار" کمر دوغ" قلعه رییسی نخستین میراث طبیعی ثبت‌شده کهگیلویه و بویراحمد

آبشار زیبای "کمردوغ" واقع در شهر قلعه رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه در زمره زیبایی‌های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود این آبشار دیدنی که نزدیک به 100 متر ارتفاع و بیش از 60 متر عرض دارد پس از عبور از جاده‌های پرپیچ و خم زیبا و درختان و جنگل‌های رویایی بلوط پس از عبور از شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه به طول 70 کیلومتر نمایان می‌شود.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | Grailify - air force new mexico basketball - nike and jordans 50 dollars in gold price list Light Smoke Grey

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگلیویه و بویر احمد، این آبشار در تمام طول سال دارای آب است، ارتعاشات بلورین زرین و معلق آب آن در بلندا، رنگین‌کمان هفت رنگ را به طور واضح به تصویر کشیده است. این آبشار از ضلع شرقی کوه‌های قلعه رئیسی با ترکیب چشمه‌های متعدد سرچشمه می گیرد.

 
وجود امامزادگان "سیدمحمود" و "میرسالار" که از نوادگان امام هشتم هستند در نزدیکی این آبشار هرساله تعداد زیادی زائر را به این منطقه فرا می‌خواند و ارزش این اثر طبیعی را چند برابر کرده است.

آبشار کمر دوغ در فاصله 80 کیلومتری شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه، 15 کیلومتری شرق شهر قلعه رییسی و در کنار روستای کمر دوغ واقع شده که بواسطه آب سفید رنگش به کمر دوغ (کمردو) معروف شده و در طول سال به‌خصوص در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران و مسافرانی از سراسر ایران اسلامی است.

 
"علیرضا ایزدی"، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص" آبشار کمر دوغ " قلعه رییسی به خبرنگار ایسنا گفت: "آبشار کمر دوغ " نخستین میراث طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد است که ثبت آثار ملی شده است.

به گفته وی، این آبشار فوق‌العاده، در فصل بهار و تابستان می‌تواند پذیرای مسافران، گردشگران و توریست‌ها باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد : امسال برای ساماندهی بهتر آبشار زیبای "کمر دوغ " در شهر قلعه رییسی از توابع شهرستان کهگیلویه 100 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شد که در صورت برطرف شدن معارضات مردمی از سوی فرمانداری شهرستان کارها و اقدامات لازم انجام می‌شود.

 
ایزدی گفت: پیگیر هستیم که فضای مناسبی برای رفاه گردشگران و ایرانگردان در این آبشار ایجاد کنیم و راه دسترسی به این آبشار را آسانتر کنیم.

وی یادآورشد:آمار دقیقی از ورود گردشگران به آبشار "کمر دوغ" وجود ندارد اما سالانه حدود 200 هزار نفر از این آبشار دیدن می‌کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید