پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر دکترآذرنوش : 18 اردیبهشت به نمایشگاه کتاب می روم

دکترآذرنوش : 18 اردیبهشت به نمایشگاه کتاب می روم

دکتر آذرتاش آذرنوش، مدیر بخش ادبیات عرب در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی در دانشگاه تهران است. دکتر آذرنوش مقالات، تالیف ها و ترجمه های ارزشمند بسیاری دارند که «تاریخ زبان و فرهنگ عربی» از انتشارات سمت و ترجمه موسیقی الکبیر فارابی از جمله آنها هستند. وی در حال حاضر مشغول احیا یک کتاب خطی است.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | Latest Air Jordan 1 Mid GS Canvas Pink/Tan/Soft Yellow/Lime Green/White 2021 For Sale DJ0338 - white and silver dunk nike shoes kids boots - 100

-    با توجه این که در آینده نزدیک برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه کتاب را در پیش داریم آیا اثر جدیدی برای عرضه در نمایشگاه خواهید داشت؟
کتاب جدید من به نام «تاریخ چوگان» که به تازگی توسط نشر ماهی چاپ شده است قرار است در نمایشگاه عرضه شود. این کتاب تاریخ بازی چوگان را شرح داده و آن را بررسی می کند.
-    این کتاب چه اطلاعاتی را درباره بازی چوگان به مخاطب ارائه می دهد؟
از آنجایی که خاستگاه بازی چوگان ایران است، کتاب به بررسی تاریخی این بازی از زمان هخامنشیان، بعد از آن ساسانیان، دوره اسلامی و ترویج آن در ایران و کشور های اسلامی می پردازد.
-    خود شما در نمایشگاه کتاب حضور خواهید داشت؟
من روز چهارشنبه، 18 اردیبهشت برای حضور در نمایشگاه دعوت شده ام که سعی می کنم در این روز حتما حضور داشته باشم.
-    در رابطه با فعالیت هایتان در دایره المعارف بزرگ اسلامی بگویید و اینکه در این حوزه چه آثاری را از شما خواهیم دید؟
دایرة المعارف بزرگ اسلامی قرار است در چند ماه آینده مجموعه مقالات من را که در سراسر مجلات چاپ شده اند، در قالب چند جلد کتاب منتشر کند. تمام مقاله ها توسط دایره المعارف جمع آوری شده اند که فکر می کنم در 3 یا 4 جلد کتاب چاپ شوند.
-    هم اکنون مشغول چه کاری هستید؟
این روزها روی نسخه خطی یک کتاب قدیمی کار می کنم. کتابی به نام «اسب نامه» یا «فرس نامه» که قدیمی ترین کتاب با این مضمون است. اسب نامه به کتاب هایی می گویند که درباره اسب ها نوشته می شوند. ما با پیدا کردن کهن ترین اسب نامه به زبان فارسی تصمیم گرفتیم تا با احیای آن، کتابی را به چاپ برسانیم که فکر کنم برای نمایشگاه کتاب سال آینده آماده بشود. این کتاب متعلق به سال 555 هجری است و ما هم اکنون مشغول رفع اشکالات و شرح لغات دشوار آن هستیم.

 

منبع: تارنمای دایرة المعارف بزرگ اسلامی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید