پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر درخواست ایران از گوگل برای باز گرداندن نام تاریخی و معتبر خلیج فارس

درخواست ایران از گوگل برای باز گرداندن نام تاریخی و معتبر خلیج فارس

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه ای به « لری پیگ» مدیر اجرائی شرکت گوگل ،ناخرسندی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از اقدام اخیر گوگل در حذف نام تاریخی خلیج فارس را ابراز و خواستار تجدید نظر در این زمینه شد.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | 113 , BabylinoShops - nike wildwood acg for sale california area board Shadow Amethyst Ash CI0919 - nike air jordans future gold appraise list

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم کشورمان در نامه خود با ابراز تعجب از اینکه گوگل از نامی تاریخی که در سطح جهانی به عنوان خلیج فارس مورد شناسائی قرار گرفته،استفاده نمی کند:تصریح کرد :سیاست جدید گوگل نتیجه ای جز تضعیف اعتبار و رویکرد حرفه ای این شرکت ندارد و این امر ناخرسندی یک ملت بزرگ و کسانی که نگران سوءاستفاده های سیاسی از واقعیتهای تاریخی و جغرافیائی هستند را در پی خواهد داشت .

محمد خزاعی تاکید نمود : خلیج فارس تنها نام جغرافیائی واقعی برای حوزه آبی بین ایران و شبه جزیره عربستان است و از آغاز پیدایش تاریخ مورد استفاده قرار می گرفته است و همانگونه که آرشیو رسمی همه موسسات معتبر و مشهور نقشه برداری گواهی می دهند ، از زمان نوشتن تاریخ جهان توسط مورخین یونانی این حوزه آبی به نام Sinus Persicusویا خلیج فارس نامیده شده است ، نامی که بعدا توسط همه تاریخ دانان و جغرافی دانان معتبر تا قرن 21 و زمان حاضر مورد استفاده بوده است . بنابراین تنها نام متعارف و شناخته شده بین المللی برای این حوزه آبی خلیج فارس است .

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به سیاست سازمان ملل متحد در متعارف سازی و همسان سازی نامهای جغرافیائی اضافه کرد : رویه سازمان ملل در تاکید بر نام خلیج فارس به عنوان تنها نام قابل اطلاق به  این حوزه آبی قابل توجه بوده و باید مورد احترام باشد .

محمد خزاعی تاکید کرد : تصمیم در خصوص نامگذاری مربوط به عوارض جغرافیائی دارای اهمیت تاریخی بایستی براساس داده های تاریخی و حقیقی ،اسناد معتبر و منابع قابل اتکا بجای هرگونه ملاحظات دیگر باشد .

وی افزود : از نهادها و موسسات حرفه ای انتظار می رود در کار خود بی طرف و غیر سیاسی بوده و در وارد شدن  به مسائل سیاسی که ناشی از انگیزه های سیاسی طرفهای مشخص و کمک کننده به اهداف تفرقه افکنانه آنها است، جانب احتیاط را از دست ندهند .

سفیر و نماینده دائم کشورمان افزود :اقدام اخیر شرکت گوگل به ایجاد یک رویه خطرناک برای دستکاری در نامهای تاریخی بخاطر اهداف سیاسی کمک می کند و تداوم اتخاذ این سیاست غلط ، مطمئنا شرکت شما را مسئول تبعات حقوقی ناشی از ان خواهد ساخت .

محمد خزاعی در پایان نامه خود ابراز امیدواری کرده که شرکت گوگل مجددا به این موضوع کاملا حساس توجه کرده و هرگونه گام تصحیحی لازم در جهت تجدید نظر در سیاست نامگذاری خود در خصوص خلیج فارس بر اساس مستندات را یکبار برای همیشه بردارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید