جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر مراسم یادبود نسل کشی ارامنه در تهران برگزار شد

مراسم یادبود نسل کشی ارامنه در تهران برگزار شد

نود و هفتمین مراسم یادبود نسل کشی ارامنه توسط دولت وقت عثمانی در کلیسای سرکیس ارامنه تهران با حضور اسقف اعظم خلیفه ارامنه و نماینده شورای خلیفه تهران برگزار شد.

shock drop air force 1 full uv reactive | adidas jeep soccer jersey size chart shoes - Buy now Adidas FORUM 84 LOW - FY4577

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این مراسم ، در ساختمان داخلی کلیسای سرکیس ارامنه تهران مراسم مذهبی یادبود برای کشته شدگان نسل کشی ارامنه در سال 1915 برگزار و در ادامه طی مراسم ویژه‌ای اسقف اعظم به همراه سایر همراهان و ارامنه تهرانی درحیاط کلیسا و بر مزار هراندیک، روزنامه نگار ارمنی که در این واقعه شهید شده است،  حضور یافتند  و با نثار گل بر مزار وی یاد و خاطره شهیدان ارمنی را گرامی داشتند.

همچنین در ادامه با حضور اسقف اعظم مراسم آمرزش روح نیز به منظور یادبود شهدا برگزار شد.

در بخش دیگری از مراسم سیبوه سرکیسیان اسقف اعظم خلیفه ارامنه و نماینده شورای ارامنه نیز در جمع ارامنه سخنرانی ونسل کشی ارامنه از سوی عثمانی را به شدت محکوم کردند.

ارامنه در ادامه با اجتماع در حیاط کلیسا و خیابان مقابل کلیسا با سردادن شعارهایی خواهان پذیرش نسل کشی ارامنه از سوی دولت ترکیه شدند و خطاب به سردمداران حقوق بشر جهان محکومیت اولین نسل کشی در قرن بیستم را طلب کردند.

نود و هفتمین مراسم یادبود شهدای ارامنه در تهران از ساعت 10:30 صبح امروز آغاز شد و تجمع ارامنه تا این ساعت همچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است بخشی از خیابان ویلا در خیابان کریم خان از سوی مأموران نیروی انتظامی برای برگزاری تجمع ارامنه بسته شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید