پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر برگزاری شب ابن بطوطه

برگزاری شب ابن بطوطه

مراسم «شب ابن بطوطه» از سلسله شبهای بخارا که با همکاری کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و خانه هنرمندان ایران در ساعت پنج بعدازظهر پنجشنبه 14 مهرماه 1390  در محل تالار استاد جلیل شهناز در محل خانه هنرمندان واقع در خیابان ایرانشهر برگزار می شود.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | adidas chunky sneakers white gold women jeans size شب ابن بطوطه

 

در مراسم شب «ابن بطوطه» دکتر محمدعلی موحد و دکتر رسول جعفریان درباره ابن بطوطه سخنرانی خواهند کرد و فیلم مستندی درباره سفرهای ابن بطوطه به نمایش درخواهد آمد.

ابن بطوطه از مردم طنجه مراکش است و بزرگترین ونامدارترین جهانگرد جهان اسلام به شمار می آید. حکایت سفرهای ابن بطوطه در ایران البته برای ما ایرانیان جالب تر وشنیدنی تر است. وی شهرهایی چون هرمز و لارستان و شیراز و اصفهان و شوشتر را دو بار و شهرهایی چون تربت جام و طوس و مشهد و نیشابور و بسطام را یک بار دیده است و مشاهدات خود را در سفرنامه مفصل خود به قلم آورده است. سفرنامه ابن بطوطه در سال 1337 با ترجمه استاد دکتر محمد علی موحد در دو مجلد توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب منتشر شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید