جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت کتاب‌ کتاب «ایران فرهنگی»، نوشته «داریوش فرهود» - نخستین ساکنان فلات ایران و فرمان روایان بزرگ، پایتختها و پرچم های ایران

کتاب‌

کتاب «ایران فرهنگی»، نوشته «داریوش فرهود» - نخستین ساکنان فلات ایران و فرمان روایان بزرگ، پایتختها و پرچم های ایران

مطالب کتاب حاضر، در هفت بخش تدوین شده که طی آن، نخستین ساکنان فلات ایران و فرمان روایان بزرگ معرّفی شده‌اند و گاه‌شماری پادشاهان و زمان و مکان فرمانروایی هر یک به صورت جدول درج شده و سپس، پایتخت‌های ایران، به همراه دو جدول و یک نقشه معرفی شده است. معرّفی ساکنان کنونی ایران، پیشینه و تاریخچة پرچم‌های ایران، معرّفی ایران‌شناسان ایرانی و خارجی، از دیگر مطالب مندرج در این مجموعه است. این اثر، جلد نخست از مجموعه‌ای ده جلدی است که با هدف شناسایی جنبه‌های مختلف تاریخی و فرهنگی سرزمین‌ ایران از ابتدا تا به امروز نگاشته شده است.

*****

داریوش فرهود (متولد فروردین ۱۳۱۷ در تهران) پدر علم ژنتیک ایران و پژوهشگر حوزه  ژنتیک، روان‌شناسی،انسان‌شناسی و اخلاق است. او عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران است.

ایشان دکترای علوم طبیعی در ژنتیک انسانی و PHD انسان‌شناسی را از دانشگاه ماینس آلمان (۱۹۷۲–۱۳۵۱ش) و درجه پروفسوری در ژنتیک پزشکی از دانشگاه مونیخ (۱۹۹۱–۱۳۷۰ش) اخذ کرده است. ایشان بنیانگذار، استاد و مدیر گروه ژنتیک انسانی دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران (۱۳۵۲ تا ۱۳۸۲) می‌باشد. دکتر فرهود برگزیده جشنواره بین‌المللی خوارزمی می‌باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه