جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان لودرها به جان یک تپه باستانی افتادند؛ تخریب یک تپه ایلامی در روستای کوشک هزار استان فارس

یادمان

لودرها به جان یک تپه باستانی افتادند؛ تخریب یک تپه ایلامی در روستای کوشک هزار استان فارس

تپه «گندعلی» با آثار دوره ایلامی و ساسانی ۴ روز است که مورد هجوم لودرها قرار گرفته این در حالی است که تپه مذکور هنوز ثبت نشده و در صورت عدم توجه مسئولان استان فارس به طور کامل از بین خواهد رفت.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | cute adidas girl sketch easy whole body - Upstart Balance 550 "UNC"/"Baby Blue" - BB550HL1 - LacollesurloupShops

به گزارش هنرنیوز، تپه «گند علی» در نزدیکی روستای کوشک هزار در دشت بیضا فارس قرار دارد.این تپه تاکنون چندین بار حفاری قاچاق شده است. اما این بار لودرها به جانش افتاده اند. این اتفاق در حالی رخ داده که این تپه روی یک پشته طبیعی ایجاد شده و سفالهای دوره عیلامی و ساسانی روی آن دیده می شود.

یکی از کارشناسانی که این محل را دیده به خبرنگار هنرنیوز می‌گوید: در اطراف محل خاکبرداری تعداد زیادی خمره‌های بزرگ شکسته دیده می‌شود.
 
او ادامه می‌دهد: این تپه علیرغم اهمیت زیاد متأسفانه هنوز به ثبت نرسیده است. این در حالی است که یگان حفاظت محل نیز به وسیله نقلیه مجهز نیست و تعدادشان برای سرکشی به این منطقه بزرگ کافی نیست.

وی تصریح کرد: امروز ۴ روز است که از این تپه مشغول خاکبردای هستند اما علیرغم اطلاع‌رسانی به میراث استان فارس، آنها به این موضوع توجه نشان نمی دهند.
 
خبرنگار هنرنیوز طی تماس تلفنی با «علیرضا نصیری»- معاون میراث فرهنگی استان فارس- وضعیت این تپه را جویا شد که نصیری با اعلام این که طبیعتاً از وضعیت همه تپه‌های استان مطلع نیست قول داد که این موضوع را در اسرع وقت پیگیری کند.

همچنین خبرنگار هنرنیوز از بهادری‌پور مدیر روابط عمومی استان فارس خواست تا شماره تماس مسئولان میراث فرهنگی سپیدان را در اختیار او بگذارد که بهادری ‌پور پس از شنیدن توضیحات موضوع گفت : برای ثبت یک تپه نیاز به مطالعه و بررسی است و این گونه نیست که به یکباره چنین اقدامی انجام داد.

 
خبرنگار هنرنیوز نیز توضیح داد که به گفته برخی کارشناسان پرونده ثبتی این تپه به صورت نیمه کاره به حال خود رها شده است و با توجه به شرایط اضطراری تپه، امکان پیگیری آن وجود دارد، که در ادامه بهادری پورگفت: این مسأله را از مسئولان ثبت استان و شهرستان سپیدان پیگیری و اطلاع خواهد داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه