به انگیزه ی ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۸، روز شهادت معلم اول ناسیونالیسم  ایرانی

به انگیزه‌ی ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۸ ؛ روز شهادت معلم اول ناسیونالیسم ایرانی .

دکتر محمدرضا عاملی‌تهرانی ( آژیر ) ، معلم اول ناسیونالیسم ایرانی ، خود خواسته فداگشتن به راه آرمان را برگزید .
او به گفته‌ی میرزاده‌ی عشقی ، رخصت نداد تا :
" این یک کاسه خون " به بستر راحت هدر " شود .
او براین باور بودکه : تنها آرزو ، فدای گشتن به راه آرمان است .
او به ما درس فنا گشتن در راه آرمان را آموخت که بسیاری آموختند واندکی نیز تنها تظاهر به آموختن کرده و می‌کنند ؟!
باید با سعدی شیراز همً‌آوا شد و گفت :
" این مدعیان درطلبش بی‌خبرانند " . بسیاری چون طبل غازی پر صدا و توخالی و برخی پیروِ مکتبِ
" زیان کسان ازپی سود خویش " .

برای رسیدن به جایگاه آرمان‌خواهی ، نه تنها هفت منزل ؛ بل باید از صدها منزل گذشت و دست آخر، آشکار نیست که رسیده باشیم یا نه؟
به گفته‌ی حافظ شیراز :
بسیارسفر باید تا پخته شود خامی/ صوفی نشود صافی ، تادر نکشد جامی .
تُندر پیامش که آذرخش گلوله‌های جلادان نتوانست خاموش کند، باجانِ دل نیوشیدیم و آن را به کارخواهیم بست .
پاینده ایران
سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
دفتر مرکزی حزب پان‌ایرانیست
( هیات اجرایی/ هاج )

یادداشت ۲۳۵۰/  حکومت باکو را تنبیه کنید!

پاینده ایران
یادداشت ۲۳۵۰
حکومت باکو را تنبیه کنید !

حکومت باکو در درازای عمر ۳۳ ساله‌ی خود ( ۲۰۲۴-۱۹۹۱ ) ، به اندازه‌ی هزارسال ، به مردم و ملت ایران زیان رسانیده است که مقصر اصلی ، سیاست‌های منفعلانه‌ی جمهوری اسلامی در برابر این حکومت بوده و هست .
نفوذ عوامل تجزیه‌ی طلبِ باکو و آنکارا در میان صفوف جمهوری اسلامی که لازمه‌‌ی آن تنها و تنها "تظاهر به اسلام " بود و هست ، از مهم‌ترین عوامل سیاست منفعلانه‌ی جمهوری اسلامی ، در کنار عدم آگاهی هیات حاکمه‌ی جمهوری اسلامی از تاریخ ایران و یا تظاهر به عدم آگاهی در این باره ، می‌باشد ؟!
سرزمین قفقاز در درازای تاریخ ، بخشی از شاهنشاهی ایران بوده که در اثر تحمیل دو قرارداد گلستان و ترکمان‌چای ، از ایران تجزیه شد و با قومیت‌سازی و قومیت‌تراشی‌های استالین ، واحدی بر سرزمین‌های همیشه‌ایرانی قفقاز به نام " جمهوری آذربایجان شوروی " پدیدار شد .
پس از فروپاشی اتحاد شوروی ، جمهوری اسلامی به دلیل عدم آشنایی با تاریخ ایران و یا شاید خود را به نادانی زدن ، نه تنها کوششی در راستای ایجاد نوعی اتحادیه با سرزمین‌های ایرانی قفقاز به کار نبست ؛ بلکه آن‌ها را " رماند " و فراری داد و افزون بر آن نه تنها حمایتی از نهضت‌های ایران‌گرا در این سرزمین‌ها به عمل نیاورد ؛ با سکوت پرسش برانگیز ، واحدهای ایجاد شده بر پهنه‌ی قفقاز را در سرکوب نهضت‌های ایران‌گرا ، جری‌تر کرد ؟!
سیاست منفعلانه‌ی جمهوری اسلامی ، به حکومت باکو جرات بخشید تا خاک خود را در اختیار ناتو و رژیم صهیونیستی قرار دهد .
در ترور دانشمندان هسته‌ای ، حکومت باکو ، دستیار رژیم صهیونیستی بود . تلاش نافرجام برای ضربه‌زدن به پایگاه هسته‌ای نطنز، از خاک تحت تصرف حکومت باکو انجام شد .
در تجاوز حکومت باکو با یاری ناتو ، حکومت غیرقانونی اسرائیل و ترکیه ، همراه با گردان‌هایی از داعش ( سربازان بدون اونیفورم آمریکا ) به ارمنستان ، جمهوری اسلامی می‌توانست با استناد به مالکیت درازمدت مردم و ملت ایران بر قفقاز با وارد کردن چند گردان زرهی ، به این ماجراجویی که هدف آن ، بریدن راه‌زمینی ایران به ارمنستان ‌و درنتیجه از راه قفقاز به اروپا بود، با پیش ‌کشیدن تمامیت ارضیِ " استالین ساخته " در کنار متجاوز قرار گرفت که بزرگ ترین خطای راهبردی جمهوری اسلامی در منطقه‌ی قفقاز بود یا شاید هم این خطا ، حاصل نفوذ ژرف تجزیه‌ طلبان و عوامل باکو ، ترکیه و ناتو ، عملی شد .
در اثر راهبردی نرمش قهرمانه که در مساله‌ی برجام بدفرجام و مساله‌ی قراباغ و موارد دیگر ، به خمش‌ِ ذلیلانه کشیده شد ، حاکمان باکو به خود جرات داده‌اند تا در برابر سکوت کامل جمهوری اسلامی ، املاک مربوط به دولت ایران در باکو را مصادره نماید ( برای آگاهی بیش‌تر ، نگ : گزارش روزنامه فرهیختگان از تصرف غیرقانونی هشت ملک متعلق به ایران در باکو ) .
این گستاخی حاکمان باکو در رده‌ی موشک‌‌باران کنسولگری ایران در دمشق است . متجاوز را
" ادب کنید " !
عوامل باکو و ترکیه را از سازمان‌های اداری ، دانشگاه‌ها ، ‌دستگاه‌های فرهنگی ، شهرداری‌ها و دستگاه‌های وابسته به وزارت کشور و صدا و سیما ، پاکسازی کنید !
چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - هوشنگ طالع

hotale@

بیانیه حزب پان ایرانیست به انگیزه ی روز ملی خلیج فارس

پاینده ایران
بیانیه حزب پان‌ایرانیست به انگیزه‌ی روز ملی خلیج فارس

در سال ۱۳۴۳ ، اتحادیه‌ی عرب که زیر سلطه‌ی عبدالناصر با داعیه‌ی رهبری جهان عرب قرار داشت ، نام تاریخی خلیج فارس را به خلیج ع-ر-ب-ی جعل کرد .
در برابر این اقدام ضد ایرانی و سکوت رژیم وقت ، حزب پان‌ایرانیست ، واکنش تندی نشان داد و با برگزاری اجتماع‌های گسترده‌ی بسیار و مقاله‌های روشن‌گر و انتشار "منشور سربلندی " ( ۲۸ آذر ۱۳۴۳ ) اعلام کرد :
جهانیان را به مالکیت تاریخی ما در خطه‌ی ایرانی خلیج فارس آشنا کنید .
عبدالناصر بر ضد هزاران ایرانی ساکن کناره‌های جنوبی خلیج فارس ، توطئه می‌کند .
درفش ایران‌زمین بر پهنه‌ی خلیج فارس ، تنها بر تارک نیروی دریایی نیرومند ، پایدار خواهد ماند .

سپس‌تر ، این توطئه با پول عربستان سعودی و
"ریز واحدهای " آن سوی خلیج فارس وسیله‌ی سازمان به اصِطلاح علمی آمریکایی یعنی نیشنال جئوگرافیک ، شکل گرفت .
نشنال جئوگرافیک که از سال بنیان‌گذاری در سال ۱۸۸۸ میلادی (۱۲۶۷ خورشیدی ) نام خلیج فارس را به کار می‌‌برد ، در آبان ۱۳۸۳ ، نام جعلی خلیج ع-ر-ب-ی را به کار گرفت .
این کار ، خشم مردم ایران را برانگیخت و در میان سکوت جمهوری اسلامی ، میهن‌پرستان ، ملی‌گرایان ، پان‌ایرانیست‌ها و بسیاری از ایرانیان به پا خاستند و باگرد‌آوری تومار اینترنتی با صدها هزار امضا ، مدیر موسسه‌ی نشنال‌ جئوگرافیک را ناچار از پوزش‌خواهی و کاربردِ درستِ نامِ خلیج فارس نمودند .
افکار عمومی ایرانیان که موسسه‌ی نیرومند آمریکایی را به زانو در آورده بود ، جمهوری اسلامی را نیز ناچار از برداشتن گامی در این راستا نمود .
سرانجام روز ۲۱ تیرماه ۱۳۸۴ ، شورای انقلاب فرهنگی ، به پیشنهاد گروه تاریخِ دانشگاه تهران ، روز دهم اردیبهشت ماه را به عنوان " روز ملی خلیج فارس " به انگیزه‌ی رانده شدن پرتغالی‌ها از خلیج فارس در دوم فروردین‌ ۱۰۰۱ خورشیدی به فرمان شاه عباس بزرگ ، تصویب و اعلام کرد .
پاینده ایران
دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
دفتر مرکزی حزب پان‌ایرانیست
( هیات اجرایی / هاج )

یادداشت ۲۳۴۹ /  ایران هسته ای ، ضامن ثبات منطقه

پاینده ایران
یادداشت ۲۳۴۹
ایران هسته‌ای ، ضامن ثبات منطقه ً

با توجه به موقعیت حساس خاورمیانه ، امروزه بیش از پیش ، لزوم وجود ایران هسته‌ای ، احساس می‌شود .
در صورتی که با " فتوا " که برخاسته از ناتوانی و ترس در آن روزگاران بود ، ایران را از داشتن پدآفند موثر هسته‌ای محروم نکرده بودند ، هرگز شاهد تجاوز حکومت جعلی اسرائیل به لبنان ، سوریه و فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی نبودیم .
اگر ایران دارای زرادخانه‌ی هسته‌ای بود ، نه " فرجام بدفرجام" و کاپیتولاسیون هسته‌ای بر ما تحمیل می‌شد و نه تحریم‌های سازمان ملل !
اگر ایران دارای زرادخانه‌ی هسته‌ای بود، هرگز تجاوز اخیر اسرائیل به غزه رخ نمی‌داد و ایران ناچار از تنبیه " بچه‌ی نُنُر " آمریکا نمی‌شد و سپهبد سلیمانی ترور نمی‌شد و سال‌ها بود که آمریکایی‌ها ، خاک عراق و سوریه را ترک کرده بودند و ...
در تاریخ تشییع، فتاوی مراجع ، همگی در راستای دفاع برابر بیگانگان ، همرا‌هی با مردم برای مبارزه با استبداد ( دوران مشروطیت ) ، مبارزه با کالاهای استعمارگران ( نهضت تنباکو ) بوده است و نه در راستای محروم کردن امکان پدآفند برابر بیگانگان ؟!
ایران از شمال و جنوب و شرق و غرب در شهربند ( محاصره ) دارندگان جنگ افزارها و زرادخانه‌های هسته‌ای است ، فتوا را بشکنید و بگذارید ، منطقه روی آرامش به خود بگیرد !
با شکستن فتوا ، آمریکا از خاورمیانه بیرون خواهد رفت و فلسطین ، یمن ، عراق و سوریه ، پس از سال‌ها روی آرامش را خواهند دید و چاکران عرب‌زبان آمریکا نیز زبان در کام خواهند کشید .
فتوا را بشکنید
شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ ( روز بزرگداشت سعدی شیراز ) - هوشنگ طالع

hotale@

یادداشت ۲۳۴۸ / جهش تولید  یا باد هوا؟!

پاینده ایران
یادداشت ۲۳۴۸
جهش تولید یا باد هوا ؟!

نخستین گام در سال " جهش تولید ‌‌" با تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در راستای کاهش ساعت کار در هفته به ۴۰ ساعت و تعطیلی پنج‌شنبه‌ها ، عملی شد .
بدین سان ، آشکار شد که جمهوری اسلامی ، جهش تولید را با جهش " بیعاری و بیکاری " ، عوضی گرفته است .
در این راستا ، امسال کشور به گونه‌ی عملی از ۱۵ اسفند ماه تا بیست و چندم فروردین تعطیل بود .
روز یک‌شنبه چهارم فروردین ماه ، برای روشن کردن ادعای شهرداری که خانه‌ی مرا ، محل یک شرکت مهندسی و در نتیجه اداری اعلام کرده بود ، همراه یک تن از دوستان ، به شهرداری مربوط در میدان کلانتری یوسف آباد مراجعه کردم . شهرداری " سوت و کور " بود . در بخش مربوط به نوسازی ، تنها یک کارمند وجود داشت . مورد را با ایشان مطرح کردم و گفتم دلیل شما چیست ؟ گفتند ماموری گزارش داده است که ممکن است درست باشد یا نه ! پرسیدم چه باید کرد ؟
از آن‌جا که در این جا ، همه مجرم اند مگر برائت خود را ثابت کنند ، گفتند ما از اداره دارایی مربوط استعلام می‌کنیم ! اما نامه را شما باید به دارایی ببرید و پاسخش را بیاورید و سپس مراجعه کنید تا بازرسان همراه شما با حضور در محل ، بررسی کنند !
گفتم گرچه در همه‌ی جای جهان ، دلیل با شاکی است ؛ اما با درک این‌که کجا زندگی می‌کنیم و مردم نوکر دولت و دستگاه‌های دولتی‌اند ، لطف کنید نامه را بدهید ببرم .
پاسخ ایشان در سال جهش تولید ، جالب بود ! گفتند شما بیست و پنجم مراجعه کنید . مدیرکل نیست تا امضا کند ؟!
در شاهنامه با " اکوان دیو " آشنا می‌شویم . اکوان دیو ، همه‌ی خواسته‌ها را برعکس عملی می‌کرد .
در جمهوری اسلامی چندسالی است که بر سال‌ها نام می‌گذارند و درست ، برعکس عمل‌می‌کنند !
سال جهش تولید اعلام می‌کنند و بر تعطیلی و بیعاری و بیکاری می‌افزایند . اعلام مبارزه با تورم می‌کنند و دلار را به ۷۰ هزار تومان می‌رسانند و ...
سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - هوشنگ طالع

hotale@

یادداشت ۲۳۴۷ /  پسر " ننر  "(امریکا ) تنبیه شد

پاینده ایران
یادداشت ۲۳۴۷
پسر " نُنُر " ( آمریکا ) تنبیه شد

داشت عباس‌قلی‌خان پسری / پسر بی‌ادب و بی‌هنری
هرچه می‌دادند ، می‌گفت کم است / مادرش مات که این چه شکم است ؟ (ایرج میرزا )

بامداد امروز ، سرانجام پسر نُنُر آمریکا ، با انبوه پهباد و موشک‌های سپاه پاسداران و با پشتیبانی ارتش ، برای نخستین بار پس از ایجاد این غده‌ی سرطانی بر پهنه‌ی فلسطین ، تنبیه شد !
پیروز باشیم
پاینده ایران
یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - هوشنگ طالع

hotale@

یادداشت ۲۳۴۶ / ۲۸ سال خرابکاری ؟!

پاینده ایران
یادداشت ۲۳۴۶
۲۸ سال خرابکاری ؟!

۲۸ سال خرابکاری از زبان یکی از ستون‌های نظام جمهوری اسلامی :
🔺محمدرضا باهنر: ۹۰ درصد داوطلبان مجلس نه وظایف نمایندگان مجلس را می دانند و نه امکانات کشور را .
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در نشستِ
« وحدت برای تحول » :

🔺انتظار و امید داریم هر چه ما در این ۲۸ سال خرابکاری کردیم دوستان در مجلس دوازدهم نواقص کار را جبران کنند .

۲۸ سال خرابکاری کرده‌اند و اکنون از کسانی که ۹۰ درصدشان خویشکاری ( وظیفه ) خود را نمی‌دانند و امکانات کشور را نمی‌شناسند ، انتظار دارند که کارها را درست کنند ؟!
زهی خیال باطل ! تنها راه رهایی ، سالارمندی مردم است یعنی برپایی نظاماتی که در آن مردم فرمان برانند و دولت اطاعت کند .
شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - هوشنگ طالع

hotale@

بیانیه حزب پان  ایرانیست ، به انگیزه ی روز ملی انرژی هسته ای

پاینده ایران
بیانیه حزب‌ پان‌ایرانیست ، به انگیزه‌ی روزملی انرژی هسته‌ای
داشتن جنگ‌افزار هسته‌ای ، حق مقدس ملت ایران است .
" فتوا " را بشکنید !

اگر ملت ایران دارای زرادخانه‌ی هسته‌ای بود ، هرگز حکومت ددمنش اسرائیل ، جرات نمی‌کرد که دست به نسل‌کشی مردم غزه بزند و برای کشاندن پای آمریکا
به جنگ ، کنسولگری جمهوری اسلامی را در دمشق مورد هدف قرار دهد ، یا آمریکا سپهبد قاسم سلیمانی را به شهادت برساند !
اگر ایران دارای زرادخانه‌ی هسته‌ای بود ، هرگز رهبر بداندیشِ حزب کمونیست چین ، به خود اجازه نمی‌داد که سه جزیره‌ی ایرانی را پیشکش شیخکان خلیخ فارس نماید و هم چنین پوتین رهبر بدکنش روسیه نیز جرات تکرار این کار را نمی‌یافت ؟
اگر ایران دارای زرادخانه‌ی هسته‌ای بود ، هرگز عردوغان ، با یاری صهیونیست‌ها ، اندیشه‌ی لشگرآرایی در قفقاز و یورش حکومت باکو به ارمنستان و نیز ایجاد شاهراه تورانی - ناتو را از پشت مرزهای ما ، به خود نمی‌داد !
دست از این فتوا بردارید و بیش از این از رسیدن ایران به جایگاه بلند خود در جهان ، سنگ‌اندازی و مانع تراشی نکنید .
در شگفتیم که چرا مجلس خبرگان به وظیفه‌ی خود در این زمینه ، اقدام نمی‌کند ؟!
پاینده ایران
۲۱ فروردین ۱۴۰۳
دفتر مرکزی حزب پان‌ایرانیست
(هیات اجرایی / هاج )

یاداشت ۲۳۴۵  / ازز آزاد !

پاینده ایران
یادداشت ۲۳۴۵
ارز آزاد !

رییس کل بانک مرکزی در سخنان خود در سیمای جمهوری اسلامی ، به این نکته اشاره کردند که ارز آزاد ، برای تامین ارز برای واردات قاچاق است !
اگر این مساله حقیقت دارد که تا حد زیادی حقیقت دارد ، چرا به جای مبارزه‌ی نا موفق با قاچاق ، این بازار را نمی‌بندید؟
بازار آزاد ارز، تنها برای قاچاق نیست ؛ بلکه در اثر "کارنابلدی" گروه اقتصادی دولت که پیشینه‌ی تحصیلی آن گواه " نابلدی " آنان است ، کار را به جایی رسانیده‌اند که خانواده‌ها در مسافرت نیز " دلار " با خود می‌برند !
نمونه‌ی آن : پیدا شدن ارز و زر به ارزش ۲ میلیارد تومان وسیله‌ی یک زباله‌گرد در شهرستان الیگودرز است که خانواده‌ای از مسافران نوروزی ، اشتباهی به سطل زباله انداخته بودند .
البته از آغاز ، دولت‌های برخاسته ازانقلاب اسلامی ، با گران کردن بهای ارز و کاهش ارزش پول ملی ، چرخ دولت را چرخانده ‌اند .
از این رو ، مردم بر این باوراند که در گرانی دلار و کاهش ارزش پول ملی ، دولت به گونه‌ای دخالت دارد ؛ گاه مانند پس از پذیرش قطع‌نامه‌ی آتش‌بس و فروریختن ۵۰ درصدی بهای دلار و در بیش‌تر مواقع ، با دادن نشانه‌های غلط و یا با دخالت مستقیم .
دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - هوشنگ طالع

hotale@

÷2

یادداشت ۲۳۴۴ / فهرست کالاهای  صهیونیستی  چه شد ؟!

پاینده ایران
یادداشت ۲۳۴۴
فهرست کالاهای صهیونیستی چه شد ؟!

با آغازِ توفان اقصی و تحریم کالاهای ساخت اسرائیل یا با سرمایه‌گذاری رژیم صهیونیستی در کشورهای گوناگون از جمله آمریکا و اروپا ، دولت جمهوری اسلامی هم به فکر تحریم این کالاها افتاد .
کار گروه‌ تشکیل شد و البته نشست‌ها برگزار شد و چندماه پیش گفتند که بر سر چند قلم اختلاف وجود دارد و به زودی سیاهه ( فهرست ) این کالاها اعلام خواهد شد ؟!
شش‌ماه از توفان گذشته و بیش از ۳۰ هزارتن در غزه کشته شده‌اند و غزه به تل خاکی بدل شده است ؛ اما جمهوری اسلامی هنوز این کارِ کوچک را انجام نداده است !؟ً
کوکاکولا را که نمی‌شود در فهرست تحریم‌ها قرار داد ؛ زیرا در مشهد مقدس تولید می‌شود و در حکم " شرابا طهورا"ست و نستله هم به طور حتم ، شریکی در ایران دارد که از " ما بهتران " است و صد البته ، به آن‌هم نمی‌توان دست زد و بقیه کالاهای صهیونیستی هم دلایل خودشان را دارند که سیاهه‌ی آن‌ها اعلام نمی‌شود .
فرق فروش نفت به رژیم صهیونیستی و مصرف کالاهای صیهونیستی چیست ؟
شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - هوشنگ طالع

hotale@